Tooted
Raamat avaldab lugejale maailma kiireima arenguga firma 10 suurepärast saladust:
- Ühenda juhtimine ja julgus täiuslikuks nägemuseks
- Rasked lahingud kliendi võitmisel
- Austa isiksust
- Koostage õige personalistrateegia
- Kaubamärk maailmale ja inimesele
- Uuenda järeleandmatult, konkureeri halastamatult
- Kohtle tarnijat lugupidamisega
- Ühineme -- suund ühisettevõtetele
- Ärge kunagi unustage põhisuunda
- Õppige minevikust ning valmistuge tulevikuks
Õhtu New Yorgis. Pilvelõhkuja ees lebab aknast välja kukkunud mehe surnukeha.
Kohale saabub politsei. Dokumentide järgi selgub, et kadunuke on vene turist.
Samuti tuvastatakse, et mees kukkus alla kuuekümnendalt korruselt. Ametimehed sõidavad liftiga üles.
Sisenevad korterisse.
"Kas siit kukkus alla meesterahvas?" küsitakse.
"Siit," vastab blond daam, kes tõmbab peent sigaretti.
"Ja kuidas see juhtus?"
Daam pajatab: "See oli nii. Mina, nagu meil kombeks tutvusin temaga lennujaamas ja kutsusin ta enda poole. Tema, nagu neil kombeks, tegi ettepaneku astuda enne kusagilt läbi ja juua üks naps. Läksime poodi.
Mina, nagu meil kombeks, tegin ettepaneku osta pudel viskit ja kaks pudelit soodavett. Tama, nagu neil kombeks, ostis kaks pudelit vodkat ja pudeli portveini.
Tulime siia minu poole. Mina nagu meil kombeks, rüüpasin nelikümmend grammi. Tema, nagu neil kombeks, jõi kõik pudelid tilgatumalt tühjaks.
Seejärel. nagu meil kombeks, tegin ma ettepaneku voodisse minna. Tema, nagu neil kombeks, tahtis poodi minna ja veel joodavat osta. Siis aga tuli koju mu abikaasa.
Mina, nagu meil kombeks, tahtsin külalist talle tutvustada, aga tema, nagu neil kombeks..."
Mis "neil" kombeks on, loe sellestsamusest raamatust.
Kirjandusteadus. Kriitika. Lastekirjandus. Käesolev ülevaade ilmub Avatud Eesti Fondi ja Eesti Teadusfondi toetusel.
Nimeka režissööri, lavastaja ja näitekirjaniku Ingmar Bergmani (1918–2007) poolautobiograafilises teoses "Fanny ja Alexander" avaneb laste pilgu läbi Ekdahlide teatridünastia igapäevaelu ja murdeliste sündmuste jada, mida saadab ja peegeldab Shakespeare'i "Hamleti" lavastamine pereisa juhitavas teatris.
Enda sõnutsi on Bergman maalinud teoses oma lapsepõlvemaailma, püüdes tabada noorusaja paikade, inimeste ja ootamatuste lumma, mille juurde ta mälestustes meelsasti tagasi pöördus. Samanimeline linateos, mille Bergman ise lavastas ja mida kriitikud on nimetanud tema hüvastijätuks filmikunstiga, jõudis kinodesse 1982. aastal ning pälvis võõrkeelse filmi Oscari.
Autori teine luuleraamat on omamoodi täienduseks, järjeks debüütkogule "Aja raamat". Seegi kogu esitab eksistentsiaalset luulet ja tunnetuslõimi inimesest, ta kõhklustest, hingeotsingutest, selginemistest.
Võluv raamat paaridele, kes jumaldavad teineteist, kuid tajuvad, et esialgne kirg nende magamistoas on hajumas. Kuid armuelu algusaegade seksuaalset põnevust, värskust ja spontaansust on võimalik taasluua, kui kasutada pisut fantaasiat ja vaimukust – ka tihedat päevakava arvestades ja korralikku ööund kaotamata. Raamat süveneb küsimustesse, millega iga kestvas suhtes elav paar kokku puutub, ning pakub leidlikke, inspireerivaid ja toimivaid vastuseid.
"Kodune seksijumalanna" on populaarse seksikolumnisti, telesaatejuhi ja suhteeksperdi Kate Taylori viies seksiraamat. Kaunilt fotode ja joonistustega illustreeritud ja praktilisi nõuandeid sisaldav teos on informatiivne, õpetlik ja erootiline teejuht kestvate pikaajaliste suhete juurde.
"Lennukivaatleja" viib meid tulevikuperspektiivita aiamajakeste linnakusse, mille viimased elust eemale jäänud asukad elavad kummastavate ettekujutuste maailmas.
Lugu räägib Tallinna lennuvälja külje all aiaduslinnakus pesitsevast asotsiaalsevõitu elukommetega erakust, kes arvab, et on üle pea kulgevaid lennukeid vaadeldes juhuslikult jälile saanud USA sõjavangide transportimisele ja kusagil lähikonnas tõenäoliselt asuvale salavanglale. Tekib üsna haarav põnevuslugu žanrile omaste kahtlaste kokkusattumuste, eelaimuste, spekulatsioonide, vandenõuteooriate, ohtlike missioonide, luuramiste ja jälitamistega. Valitseb paranoiline õhkkond. Minajutustaja surmast antakse teada juba esimeses lauses ja kogu järgnev lugu ongi ootus, et miks ja kuidas täpselt.
Umbes XX sajandi alul sõitis noor kirjanik Anna Sakse jaaniõhtul vanemate poole Leja külla. Rongist läks ta maha Galkauska jaamas ja otsustas koju minna otse läbi metsade. Teerada hargnes, radasid läks ühele ja teisele poole. Kui ilm hämaraks kiskus, sai selgeks, et õige rada on käest kadunud. Kirjanik läks hea õnne peale läbi pimeneva laane, kuni lõpuks jäi nõutult seisma. Suve kõige lühema öö hämaruses kerkis metsaniidult joovastav lõhnalaine. Õitsesid ööviiulid. Ka selle muinasjuturaamatu keskmeks on ammune lugu ööviiulist. Selle ümber on muinasjutud lillehernest, palsamist, lumikellukesest ja pärsia sirelist, murtudsüdamest, gladioolist, käopisarast...
Sisukord:
- Ööviiuli lõhn
- Lumikelluke
- Forsteriana
- Võilill
- Kirss
- Seakõrv
- Nartsiss
- Hüatsint
- Jänesekapsad
- Jasmiin
- Pärsia sirel
- Kannike
- Moon
- Rebasesaba
- Kinglill
- Kameelia
- Päevalill
- Lootos
- Ööviiul
- Tsi-tsin
- Kibuvits ja Koidutuul
- Murtudsüda
- Gladiool
- Lillhernes
- Kassitapp
- Õlelill
- Käopisar
- Vesiroos
- Liilia
- Orhidee
- Balsamiin
- Granaadipuu
- Pojeng
- Magnoolia
Püstloodsete kaljumägedena merest kerkiv saar osutus liitlaste regulaarvägedele ligipääsmatuks kindluseks. Saarele paigutatud suurtükipatareid aga valitsesid ümbrust ja sulgesid laevateed. Saart ja patareisid saadeti vallutama salgake vapraid, kes selle riskantse ülesande täitmisel elasid läbi palju põnevaid seiklusi. "Navarone suurtükid" on andnud ainet ka põnevusfilmi loomiseks.
Kaks meest istuvad vaksalis. Nad vahivad perrooni, inimesi, suveööd, lonksavad õlut ja muudki. Ajast pole puudu kummalgi, sest üks neist on rongist maha jäänud ja teise jaoks paistavad kõik rongid juba läinud olevat… Ja üks meestest pajatab teisele ajakuluks oma lugu, elukunstniku lugu, kuidas on temast saanud see, kes ta on, kõigist sidemeist ja kohustustest vaba mees, keda ei ahista omand ega himud. Ootamatumaid pööranguid jagub lõpuni. Aga mis või kes see õigupoolest on, kes inimese saatust juhib ja sellesse kõige järsemaid kurve loob? Kas keegi kõigevägevam või kaasinimeste teod ja tahtmised või viimati inimene ise oma kurjuses ja headuses?
"Perroon" on Jaan Tangsoo kolmeteistkümnes raamat.
Neljas teos, «Püüa päeva» on Saul Bellow romaanidest kõige lühem. Käsikiri valmis 1955. aastal ühes Nevada indiaanlaste reservatsioonis, kuhu tõid kirjaniku tema antropoloogiahuvid. Saul Bellow’ mõttetihedus ja soe huumor, oskus kujutada inimesi depressioonis ja luua vitaalseid karaktereid.
143-leheküljeline tavaformaadis ja pehmes köites raamat sarjast Suuri mõtlejaid Eesti Raamat 1978
Kui Tartu linna kuulsuste alleed oleks hakatud rajama esimese Eesti Vabariigi ajal, siis on üsna tõenäoline, et selle kandidaatide nimekirjas oleksid kõrvuti tollase teatrimehe Karl Menningu, dirigent ja helilooja Eduard Tubini, arstiteadlane Aleksander Paldrokiga, Tartu suurkaupmees ja tööstur Mart Jänesega olnud kasvõi lihtsalt nalja pärast ka üks ...üks rätsep. Rätsepmeister Eduard Uusen, tõusis oma tegevusala omaaegse tippu kui Tartu intelligentsi ihurätsep ja kelle kuju muutus legendiks juba tema eluajal. Eduard Uuseni enda "memorandum" on liigutav jutustus lapsepõlvest Pala vallas Nõva külas ülemöödunud sajandi lõpul, noorukieast möödunud sajandi alguse revolutsioonilise käärimise ajal ja rehepeksumasina vahel jala kaotanud noore mehe raskest teest meheks, meistriks ja pereisaks. Selles raamatus on nii rahvajuttude kui mälestuste kaudu väljapaistev koht Tartu linnal. Mälestuste üks väärtusi on põgusad visualiseerivad kirjeldused Esimese maailmasõja eelsest ja aegsest Tartust, Uuseni käikudest Peterburi ja kohtumistest tollaste tuntud kultuuriinimestega. Teksti kaudu loodud ajastu hõngu toetavad rohked ajaloolised fotod 20. sajandi alguse Tartu miljööst ja tänavatest.