Tehnika ja ehitus
Eesti NSV teedel ja tänavatel liigub iga päev tuhandeid sõidukeid. Kuid alles see oli, kui ainsaks liiklusvahendiks oli hobuveok. Raamat räägib nendest muutustest, mis toimusid saja aasta jooksul, ja ka nendest, mis toimuvad tänapäeval. Juttu on ka vanade autode klubist "Unic".
Inglise ajaloolase ja sotsioloogi Samuel Lilley raamat on tehnika ajaloost, alates kiviaja kõige algelisematest tööriistadest nüüdisaja teaduse ja tehnika saavutusteni. Tehnika arengut XX sajandil vaatleb autor peamiselt Ameerika Ühendriikide, Nõukogude Liidu ja Inglismaa baasil, kuid püüab objektiivselt hinnata ka teiste suurte ja väikeste riikide panust tehnika progressi.
Pihukiilud, õmblusnõelad, kaamelisadulad, kaarikud ja rasestumisvastased vahendid: minevik on tulvil täis märkimisväärseid leiutisi. Antiikmaailma seitsekümmend suurt leiutist viivad meid üllatavale ja ebaharilikule retkele keset inimleidlikkust, alates meie kaugeimate esivanemate esimestest rohmakatest kiviriistadest kaks ja pool miljonit aastat tagasi kuni varakeskajani. Tuginedes kaasaegsele teadusele ja uusimatele uuringutele, tutvustavad juhtivad autoriteedid ajaloo kõige paeluvamaid leiutisi, alustades kivi ja tule, luu ja puidu põhilistest tehnoloogiatest. Jälgitakse kiviaegseid tulekivirihvajaid töö juures, vaadeldakse varajaste metallitöötlejate tööd, kui nad valmistavad vasest ja kullast ehteid. Kuidas ja kus kujunes põllumajandus? Millised olid esimesed majad ja millal tuli kasutusse kivivõlv? Kuidas olid roomlastel ja teistel korraldatud majade kütmine ja veevarustus? Mis oli toidu keetmise, säilitamise ja kääritamise mõju muistse köögi arenemisele? Kuidas muutsid ratas ja kaarik inimelu ja suurendasid liikuvust? Millal ilmusid esimesed teed ja millal hakati sõitma üle merede? Raamatus on palju paeluvaid fotosid ja teaberohkeid skeeme, kaarte ja plaane. See on tõeliselt ainulaadne teejuht inimkonna kõige märkimisväärsemate leiutiste juurde ning annab tunnistust meie esivanemate säravast nupukusest ja kohandumisvõimest.
Raamat käsitleb sõiduki osade ülesandeid, selgitades autode konstruktsioonilisi iseärasusi ning tööpõhimõtteid. Eelkõige on raamat õppeotstarbeks, pakkudes tugevat teoreetilist aluspõhja autode valdkonnas. See sisaldab teavet nagu auto ülesehitus, mootori tööpõhimõtted, metallide kasutamine, vedrustus, pidurisüsteemid ja palju muud.
Основные задачи транспорта — своевременное, качественное и полное удовлетворение потребностей народного хозяйства и населения в перевозках, повышение экономической эффективности работы. На автомобильном транспорте необходимо повысить эффективность использования автотранспортных средств и в первую очередь за счет применения прицепов и полуприцепов, сокращения непроизводительных простоев, порожних пробегов автомобилей и нерациональных перевозок, обеспечить преимущественное развитие автомобильного транспорта общего пользования, улучшить структуру автомобильного парка. В книге описаны назначение, схемы, принципы действия, конструкции механизмов и систем автомобилей. Второе издание дополнено материалом по специализированному подвижному составу, автоматизации процессов управления, повышению безопасности движения. Основное внимание в учебнике уделено вопросам назначения, схемам и принципам действия автомобильных механизмов и систем, формирующим основы понимания конструкции автомобилей. Конкретные конструкции механизмов и систем отечественных автомобилей, эксплуатируемых в автомобильных хозяйствах, описаны в качестве примера, поясняющего схемы и принцип действия.