Raamatupood REaD | Kasutatud ja uued raamatud
Ilukirjandus
Vaata veelElust, kunstist ja muusikast inspireeritud luulet.
Jaanus Tamme luulekogu „1+1“ on autori teine raamat, mis jätkab tema varasemat loomingulist suunda, kuid lisab uusi kihistusi ja tähelepanekuid. Teos on üles ehitatud poeetilisteks mõtisklusteks, kus omavahel põimuvad isiklik kogemus, ühiskondlikud motiivid ja inimese sisemiste pingete kirjeldus. Autor toob lugeja ette küsimusi, mis puudutavad nii igapäevast eksistentsi kui ka laiemalt inimsuhteid, pakkudes seeläbi lugejale äratundmishetki ja mõtteainet. Kogumiku pealkiri „1+1“ viitab sümboolselt liitmisele ja ühendamisele, olgu see siis kahe inimese, kahe mõtte või kahe maailma kokkupuude.
Raamat käsitleb inimeste tunde- ja mõttemaailma sõlmpunkte, tuues esile sisemisi vastasseise ja otsinguid. Tamm vaatleb armastuse, läheduse ja üksinduse teemasid, samuti arutleb ta inimese koha üle ühiskonnas ja ajas. Luulekogus vahelduvad intiimsemad, isiklikud tekstid üldisemate, filosoofiliste mõtisklustega, mis puudutavad elu mööduvust ja väärtuste püsivust. Autori kujundikeel on lakooniline, kuid tihe, suunates lugejat süvenema pigem sisusse kui vormilisse kaunisse kõlama.
Jaanus Tamm (1957–2010) on eesti luuletaja ja proosakirjanik. Tema loomingusse kuuluvad nii luulekogud kui ka jutustused, mille keskmes on inimese sisemaailm ja eksistentsiaalsed teemad. Tamm alustas avaldamist 1980. aastatel ning on tuntud oma lakoonilise ja samas sügava väljenduslaadi poolest. „1+1“ on tema teekonna varasemat etappi iseloomustav raamat, mis kinnitas tema positsiooni eesti luule maastikul.
Raamatusse on üleskutsena kogutud 100 luuletust isadest ja isadele. Siin on luuleridu nii tuntud poeetidelt kui ka inimestelt, kes iga päev loominguga ei tegele. Kogust leiab isadele mõeldud luuletusi Leelo Tunglalt, Contralt, Ilmar Trullilt, Lauri Räpilt, Juhan Liivilt ja teistelt. Raamat on välja antud koostöös Eesti Naisliiduga.
Kallis isa, Sind armastan ma, Sa oled mu kindlus ja tagala. Sa kaitsed ja hoiad mind iga päev, see ei ole Sinu jaoks mingi vaev.
Trükis koosneb tosinast novellist. Neid kõiki ühendab see, et tegevus leiab aset jõulude ajal. Kuid pühalikku rahu ei oska tegelased saavutada, sest nad jäävad igasuguste probleemidega räheldes oludele jalgu ning mässivad end jaburatesse ja ennekuulmatutesse situatsioonidesse. Tegu oleks justkui lihtsate inimestega, kellel on aga keeruline hingeelu ja kes ei oska ega tahagi normaalselt elada.
„Aga kust te võtate viissada tuhat?“ küsis Balaganov üsna vaikselt. „Ükspuha kust,“ vastas Ostap. „Ainult näidake mulle rikast inimest ja ma võtan talt raha ära.“
„Kuidas? Kas kavatsete tappa?“ küsis Balaganov veelgi vaiksema häälega ja heitis pilgu naaberlaudadele, kus arbaatovlased tervituseks veiniklaase tõstsid.
„Teate mis,“ ütles Ostap, „teil poleks tarvis olnud alla kirjutada niinimetatud Suhharevo konventsioonile. See vaimne pingutus on teie närvid nähtavasti segi ajanud. Te lähete otse silme all järjest rumalamaks. Pidage meeles, Ostap Bender ei ole kunagi kedagi tapnud. Teda tapeti – see leidis aset. Kuid ise on ta seaduse ees puhas. Ma ei ole muidugi ingel. Mul ei ole tiibu, kuid ma austan Kriminaalkoodeksit. See on minu nõrkus.“
Ksenia on venelane, ta on sakslane, ta on juut, ta kasvas Jehoova tunnistajatega, ta on noor naine, ema, kirjanik ja doktorant – ta on seda kõike ja samal ajal mitte midagi. Oma pluralistliku identiteedi uuringutes kogub ta eBay kuulutusi, milles sisaldub sõna „vene“, märgib vestluseid üles, jälgib linna peal vene emasid ja Facebookis Iisraeli sugulasi, käib araabia ärides, töötab ühes põgenike psühhoteraapia keskuses tõlgina, meenutab ikka ja jälle lapselikku traumaatilist peataoleku- ja võõraste kontrolli all olemise tunnet, ta puudutab oma keha umbusklikult ja otsib oma olemasolule definitsiooni ja väärtust.
Halastamatu romaanidebüüt (2022), milles on rohkesti kibedat huumorit ja lõikavaid ülestähendusi igapäeva ja iseenda arvel. Slata Roschal sündis 1992. aastal Peterburis. 1997. aastal emigreerus Roschalide pere Saksamaale, kus autor kasvas üles kakskeelsena. Roschalilt on ilmunud kaks luulekogu, romaanidebüüdi tegi ta käesoleva teosega. Oma tekstides kirjeldab Roschal teravalt-irooniliselt saksa igapäeva, töö- ja peresuhteid ning nooreks kirjanikuks olemise raskuseid.
Kas pulli ka saab? Kohemaid silmas Julius raketina lähenevat tõuksi. Polnud pull, jõnglane hoidis lenkstangi kramplikumalt kui Banksy Monkey Detonator lõhkamismasina hooba. Pärdik, nii või naa. Roland aitas prügiurnile karanud Juliuse maale tagasi ega mõistnud samuti, miks kolmele köitele kirjutada, paljalt triloogia nime pärast, üks lisaks. Iseasi, kui lõigata nüüd raamatul nurgad maha – võõrutaks lehenurkade järjehoidjaks murdmiseks. Ühel endal pole mingit nime vajagi, üks on üks, kosmilise olemasolu allikas, ja ainulise anonüümsus ülev kui üksildus. Pulli saab, igas kolmest 196I novellis – olé!
Kaks sõbrannat, Aili ja Viola, otsustavad oma elu käsile võtta ning 24 päeva jooksul iga päev midagi uut teha. Ja seda juba detsembris, mitte uue aasta algul. Kas sellest väljakutsest ka asja saab või annavad nad juba eos alla? Kas igapäevased pisimuudatused toovad ellu ka suuremaid pöördeid või on tegu vaid järjekordse moevooluga? Kas teadlikult tehtud väikesed sammud viivad lõpuks parema eluni? Romantiline lühijutustus "24 päeva uue ja parema eluni" on kirjaniku ja blogija Meelike E. Villupi teine avaldatud teos ning sarja "Mõni õhtu romantikat" 9. raamat. Kirgliku reisisõltlase ja life coach'i tegevusel saab silma peal hoida blogis aadressil www.villupwritings.com, kus autor (kes on tegelikult hoopiski suur koerasõber) kirjeldab oma argipäeva ning elu Zwolles hollandlasest abikaasa Marco ja kahe (kasu)kassiga.
soodukaga
Vaata veel"Aphroditet" võiks pidada kõikvõimalike seksuaalsete naudingute entsüklopeediaks, kui romaani tavatult julgeid stseene ja avameelseid kirjeldusi ei õigustaks antiikaja kommetevabadus ega õilistaks peategelaste kirglik armastus. Teosest õhkub seda sõnulseletamatut võlu, mida nimetatakse prantsuse vaimuks.
Kas see ongi täiuslikult elatud elu, kui pole käest lastud ühtegi võimalust?
Kuidas mahutada kahe kaane vahele sirge tekstireana lood ja tagamaad inimesest, kellel on mitu erinevat nime, karjääri ja vastuolulist nägu, kelle missioon tundub suurem kui ta enese elu, kes jõuab lakkamatult kõikjale, kelle eraelu kirju pilt ajab tihti kukalt kratsima ja kelle siirus ja usaldavus kogu selle ilu ja valu juures tekitab isegi loo kirjapanijas vastupandamatu tungi inimest tema enda eest kaitsta? Kõige piinarikkam ja inspireerivam on töötada koos piirideületajaga ja dr Allan Oolo on kindlasti üks neist.
Üle kõige sooviks Allan olla muusik, rokkstaar ja pealekauba veel ka üdini eestlane, ent seda saatust talle siiski pole kingitud – dr Allan Oolo on hoopis lugematute lennumiilidega maailmakodanik ja Trigeenika meetodiga meditsiinilukku minev kiropraktikust ravitseja, kelle vastuvõtt võetakse ette justkui palverännak, reisides kohale ükskõik millisest maailma otsast.
Kes vajab täiuslikuks lihvitud väljamõeldud lugusid kui teie teele satub inimene nii täielikult elatud eluga?
Elis Aunaste, autor
Uued tooted
Vaata veelKüsimusülesanded aitavad süvendada ja kinnistada õpilaste teadmisi, arendada loogilist mõtlemist ja loomingulist fantaasiat, samuti kujundada oskusi teoreetiliste teadmiste kasutamiseks.
Käesolev kogumik sisaldab küsimusülesandeid üldhariduskooli IX kuni XI klassi füüsikaprogrammi kõikide osade kohta. Peale selle on kogumikus mõned füüsikaprogrammi piire ületavad ülesanded, mida õpetada võib kasutada klassivälises töös.
Kas oled väsinud killustatud töövoogudest ja projektidest, mis alatasa takerduvad ega jõua tulemuseni? Lean-metoodikal põhinev praktiline ja strateegiline käsiraamat õpetab, kuidas panna tööprotsessid organisatsioonides voolama ja luua rohkem väärtust.
Autorid Steve Pereira ja Andrew Davis on välja noppinud väärtusahela kaardistamise (value stream mapping) parimad praktikad ning pakuvad välja konkreetseid tööriistu nii protsesside kaardistamiseks, kitsaskohtade tuvastamiseks kui ka tõhusaimate lahenduste leidmiseks. Samuti peavad autorid oluliseks, et töö ei seisneks ainult aruannetes või numbrilistes näitajates, vaid selles, et inimesed teeksid koostööd – mõistaksid üksteist, jagaksid selget visiooni ning looksid tegevusplaane, mis aitavad organisatsioonil liikuda paremasse ja sujuvamasse töövoogu. Tööriistad sobivad rakendamiseks nii väikestes tiimides kui ka suurtes organisatsioonides olenemata valdkonnast. Mida raamatust leiad? Selge ülevaate voo juhtimise raamistikust ja selle põhialustest. Praktilised sammud töövoogude kaardistamiseks ja potentsiaalsete pudelikaelade tuvastamiseks. Meetodid prioriteetide määramiseks ja otsuste langetamiseks. Tööriistad meeskondade vahelise koostöö parandamiseks, keskendudes väärtuse, selguse ja voolu loomisele. Näited ja juhised raamistiku rakendamiseks nii igapäevatöös kui ka pikaajalises strateegias. Edulood ettevõtetest, kuidas meetod on aidanud parandada tööprotsesse ja koostööd.
Raamat selgitab lihtsal ja arusaadaval viisil väärtusvoo vaate olulisust ning pildimaterjal toetab hästi nii teooria kui ka praktiliste teadmiste edasiandmist. Põhilised tööriistad koos näidetega on põhjalikult lahti seletatud ning kirjeldatud juhtumid kinnitavad teooria rakendatavust tegelikus elus. Raamat ühendab digitaliseerimise ja LEAN juhtimise põhimõtted huvitavaks ja isuäratavaks tervikuks, kutsudes lugejat katsetama raamatus kirjeldatud põhimõtteid ja praktikaid. Raamatust leiab selged juhised, kuidas muudatusvajadusi tuvastada, leida nende hulgast kõige olulisemad ning kuidas lahendusi välja töötada ja rakendada. Igas etapis pööratakse tähelepanu huvipoolte kaasamisele, tagades, et muudatused oleks parimal viisil tervikuna juhitud. Jari Kukkonen, juhtimiskonsultant, LEAN ekspert ja Estonian Business School’i elukestva õppe direktor
Hoiad käes kogumikku, mis sisaldab valiku meie lastele kirjutatud jõululugudest. Need on esitatud ilmumisaja järgi tsükliteks jagatuna, nagu teistes sama sarja raamatutes juba tavaks saanud.
Kulgedes läbi aastakümnete, annab kogumik ühtlasi ka ülevaate, kuidas eesti lastekirjanduses on läbi aegade räägitud jõuludest, mis on meie ühed olulisemad pühad. Et aga nii pühad kui ka neist kirjutavad autorid pole eri aegadel olnud äravahetamiseni sarnased, leidub jõulujuttude seaski väga erinevaid palasid.
Loo keskmes võib ju olla nii lumeootus kui kirikus kogetud pühalikkus, nii päkapikkude salapärased toimetused kui kingitustest saadav rõõm, nii piparkookide küpsetamise õhin kui kuusetoomise elevus. Olgu jutu teema milline tahes, aega maha võtma, üksteist märkama, kaaslastega arvestama ning paremuse poole püüdlema õhutavad need kõik.
„Süda” jutustab üliõpilasest minategelase suu läbi loo noore inimese eneseotsingutest ja tema kummalisest suhtest jõudeelu elava härrasmehega, keda ta kutsub Õpetajaks. Oma mentorit paremini tundma õppides tekib tal küsimus, miks nii erudeeritud mees on end ühiskonnast isoleerinud ning kaotanud usu inimkonda. Ühel päeval selgub, et Õpetaja käib iga kuu kalmistul ja tal näib olevat sünge minevikusaladus, mida ta ei soovi noormehega jagada, ent lubab kunagi hiljem oma minevikust rääkida. Pärast ülikooli lõpetamist sõidab noormees vanematekoju, kuid pikk suvepuhkus kodukohas ei kujune selliseks, nagu ta oli lootnud. Ta isal on surmahaigus, aga päranduse jagamisest ei räägita, vaid perekond survestab teda kohe tööd otsima. Südamevalu ja hingeliste heitluste küüsis vaevlev noormees saab Õpetajalt kirja, mis sunnib teda isa surivoodi juurest lahkuma, et kiiresti naasta pealinna. Rongis süveneb ta Õpetaja pihtimusse, mis kergitab katet mentori süngelt minevikult.
Sōseki Natsume (1867–1916) on jaapani modernistliku kirjanduse suurkuju. Kirjanikutee alguses (romaanid „Mina olen kass”, „Rohupadi” ja „Noorsand”) eksperimenteeris Sōseki koomilise ja poeetilise elemendi ühendamisega, kuid hilisemas loomingus käsitles üha sügavamalt teemasid, mis on aktuaalsed ka täna: inimese sisemine konflikt suurte ühiskondlike muutuste keerises, võõrandumine ja eneseisolatsioon, moraalsed valikud. Sōseki kõige tähtsamaks romaaniks peetud „Süda” (1914) räägib just sellistest südameasjadest, mis vaevavad inimesi ka sada aastat hiljem.
Ahnstarri linnas kasvab meeleheide. Üks maja lammutatakse teise järel ja väike Timo on nii haigeks jäänud, et isegi arstid hakkavad lootust kaotama. Iidvana müüt räägib aga kaugel asuvast maagilisest maast nimega Balanka, kus kasvavad raviomadustega imekaunid lilled: safranliiliad. Võib-olla saaks Timo nende abil päästa? Loomad otsustavad ehitada hiigelsuure bussi ja asuda koos teele Balankat otsima. Nii algab seiklus, mis viib nad üle imeliste maastike ja läbi eriskummaliste riikide, üle põhjanaba, ringiga kosmosesse ja maailma äärele välja.
Jakob Martin Strid (snd 1972) on taani koomiksikunstnik ja illustraator, kes põimib oma loomingus poeetilist fantaasiat, huumorit ja leebet ühiskonnakriitikat. Ta on kirjutanud ja joonistanud nii lastele kui ka täiskasvanutele. Mitmed tema loodud tegelased on Taanis väga laialt tuntud ja palavalt armastatud. Teda on inspireerinud idamaade mütoloogia, jaapani animatsioon ja graafilise romaani pildikeel. Strid on läbi aastate pälvinud arvukalt olulisi auhindu ning tema raamatuid on tõlgitud rohkem kui 33 keelde. „Fantastiline Buss” on Stridi 15-aastase töö vili ja tõi talle 2024. aastal Põhjamaade Nõukogu laste- ja noortekirjanduse preemia. Raamatut on saatnud väga suur müügiedu Taanis ja ka mujal.
„Tūla“ on lugu ühe ulaharitlase elust, armastusest, mis on suurem kui elu, ja Vilniusest, täpsemalt Užupise linnajaost selle veel maalilise viletsuse faasis. Minajutustaja kohtub Tūla-nimelise neiuga ja armub temasse, kuid pärast kirglikku nädalat nende teed lahknevad, armastus aga jääb. Surmani, ja isegi pärast seda. Tõlkija Tiina Kattel tutvustab saatesõnas boheemluse kroonikut Jurgis Kunčinast ja romaani tausta lähemalt.
Mitte kaugel Rumeenia piirist asub tilluke nimeta küla, kus nimeta poiss päevast päeva jälgib ja talletab oma pere katsumusi. Nagu enamik külaelanikke, elab ka tema pere talumatus puuduses, kuid lisaks on nemad tõrjutud, kuna isa on juudi päritolu ja ema päritoluperekond tembeldatud kulakuteks, kel olid liiga soojad suhted fašistliku Horthy režiimiga. Lapselikust siirusest kantud tähelepanekud vahelduvad erinevate jutustajahäältega: purjus isa sõimuvalingute, ema lootusetuse, tahumatu tädi valimatult väljapaisatud nilbuste ja vanavanemate kohati lüüriliste lugudega. See ei ole üksnes ühe perekonna lugu, vaid kirjeldab Ungari psüühilisi ja füüsilisi traumasid maailmasõdade tagajärjel. Väga realistliku ja kohati naturalistliku romaani aines põhineb suurel määral kirjaniku mälestustel oma lapsepõlvest. Szilárd Borbély (1964–2014) oli režiimivahetusjärgse Ungari üks olulisemaid autoreid, kelle tekstid mõtestavad traumat, mälu ja kaotust.