Ruth Alas
Ruth Alase „Strateegiline juhtimine. Firma edu saladus“ käsitleb juhtimise aluseid olukorras, kus organisatsioon peab tegutsema muutuvas keskkonnas ja reageerima erinevatele välistele ning sisemistele mõjutustele. Raamat keskendub strateegilise juhtimise mõistele kui protsessile, mis hõlmab eesmärkide seadmist, olukorra analüüsi, valikute tegemist ning tegevuste elluviimist. Autor selgitab strateegilise mõtlemise komponente ja etappe, käsitledes nii organisatsiooni sisemist ülesehitust kui ka selle suhet väliskeskkonnaga. Esitatud on mitmesugused juhtimismudelid, mille abil on võimalik analüüsida ja suunata ettevõtte arengut.
Raamatu ülesehitus järgib loogilist struktuuri, liikudes üldistelt põhimõtetelt konkreetsemate juhtumite ja praktiliste lahenduste juurde. Käsitletakse strateegilise planeerimise etappe, juhtimisstiile, konkurentsikeskkonna hindamist ja organisatsioonilise muutuse juhtimist. Eraldi tähelepanu pööratakse inimeste rollile strateegia kujundamisel ja rakendamisel. Autor ei käsitle juhtimist üksnes mehhaanilise protsessina, vaid toob esile ka organisatsioonikultuuri, väärtuste ja juhtide isikliku vastutuse mõju. Iga teoreetiline käsitlus on seotud näidetega ettevõtluspraktikast, mis aitab mõista, kuidas teooria rakendub otsustustes ja tegevustes.
„Strateegiline juhtimine“ ei paku ühtset lahendust ega valemit edu saavutamiseks. Raamat on pigem töövahend, mille abil saab luua selgust keerukates valikutes ning arendada oskust mõtestada pikaajalisi sihte. Tegu on käsitlusega, mis sobib kasutamiseks nii juhtimisteooria õppimisel kui ka praktilistes juhtimisolukordades otsuste tegemise toetuseks.